Kyjovice, okr. Opava, Mustang P-51-B
Kyjovice, okr. Opava, Mustang P-51-B
Tento památníček je celkem utajen a nachází se u zahrádky posledního domku ve slepé uličce. Dá se k němu dojít po žluté turistické značce, která vede z Kyjovic do Čavisova.
Re: Kyjovice, okr. Opava, Mustang P-51-B
ale podívejme, jak se Ti podařilo ho vyšťourat? Místo dopadu jsme hledali, ale nepodařilo se ho zaměřit.
Až pojedu s MSF kolem, tak ojedeme tu kótu, nikdy jsem tak daleko kvůli plodným lokalitám v okolí nedošel.
lokalita: Kyjovice, okr. Opava
lyp: Mustang P-51B sér.č. 43-7062
datum: 17.10.1944
posádka: 1/Lt. Howard Schmid
popis trasy: místo dopadu jsme našli, v Kyjovicích nad zemědělským družstvem
GPS:
doporučená literatura: J.Mahr: Vzpomínky na neznámé letce
Až pojedu s MSF kolem, tak ojedeme tu kótu, nikdy jsem tak daleko kvůli plodným lokalitám v okolí nedošel.
lokalita: Kyjovice, okr. Opava
lyp: Mustang P-51B sér.č. 43-7062
datum: 17.10.1944
posádka: 1/Lt. Howard Schmid
popis trasy: místo dopadu jsme našli, v Kyjovicích nad zemědělským družstvem
GPS:
doporučená literatura: J.Mahr: Vzpomínky na neznámé letce
Naposledy upravil(a) jkmineral dne úte 07. lis 2017 19:15:37, celkem upraveno 7 x.
Mor na všechny hledače, kromě mne
Re: Kyjovice, okr. Opava, Mustang P-51-B
Pokusím se zjistit jetli ještě nežije nějaký pamětník.
Re: Kyjovice, okr. Opava, Mustang P-51-B
Cau Messer, chtelo by to najit toho Kokese, tam kde jsem byli 17.12. - Cavisov - to neni to misto toho Mustangu!!!!!!
Re: Kyjovice, okr. Opava, Mustang P-51-B
Mustang v Kyjovicích půjde zaměřit bez problémů, o Mustangu v Čavisově nemám žádné info
Mor na všechny hledače, kromě mne
Re: Kyjovice, okr. Opava, Mustang P-51-B
jj, mezi věcmi z fokouše sa našli jedna kulka API a jeden fragment s americkými nýty. Jirka vzpomínal nedaleký nález pulpalcové munice. Obě mašiny (p-51)sa v luftě rozypali, takže si myslím, že většina trosek ostala na povrchu a na poměrně velké ploše.
Re: Kyjovice, okr. Opava, Mustang P-51-B
Rade můžeš jsem jenom ze zajímavosti dát foto toho fragmentu s americkými nýty a vůbec něco z toho fokouše?
Dík Lukáš
Dík Lukáš
Re: Kyjovice, okr. Opava, Mustang P-51-B
messer: myslím, že se mašiny dle výpovědi Huberta K. Garlocka ve vzduchu nerozsypaly, předpokládám, že dopad v Kyjovicích na pole byl celistvý na jedno místo, záleží na tom, pod jakým úhlem letoun dopadl, někdy trosky letí i stovky metrů, velké kusy posbírali Němci, drobotinu pluhy při orbě roztahaly po poli, takže trosky mohou být opravdu na velké ploše, aniž by letoun ve vzduchu vybuchl. Druhý letoun přišel ve vzduchu o křídlo, to prý dopadlo u Horní Lhoty, kam dopadl zbytek zatím nevím. Ty náboje call.50 byl jasný depot, hoši si to tam asi schovali, nejde tedy z toho nic usuzovat. A ani jedna kulka API nic neřeší, nedaleko rusáci postřelovali okopy s Flaky 20mm, dohledali jsme jich asi tak 50 a zatloukali na ty místa kolíky, hoši neměli šanci, všechny linie přetínaly okopy, museli být na šrot. Poslední důležitý argument: oblast máme celkem slušně prohledanou,
NIKDE jinde v lese ani na poli jsme žádný Al šrot nenašli - samozřejmě kromě míst dopadů.
Celkem je možné, že druhý P-51 dopadl v Dolní Lhotě do řadové zástavby, pokud ztratil ve vzduchu křídlo a šel do vývrtky, daleko nedoletěl. Jeden pamětník kdysi mluvil něco o nějaké zahradě za hospodou, ale nevěnoval jsem tomu pozornost, neboť se opravdu mylně tradovalo, že letouny se ve vzduchu srazily a trosky se rozletěly po okolí, tak jsme vlatně po letounech ani moc nepátrali. Za týden budeme s Msf vědět víc.
NIKDE jinde v lese ani na poli jsme žádný Al šrot nenašli - samozřejmě kromě míst dopadů.
Celkem je možné, že druhý P-51 dopadl v Dolní Lhotě do řadové zástavby, pokud ztratil ve vzduchu křídlo a šel do vývrtky, daleko nedoletěl. Jeden pamětník kdysi mluvil něco o nějaké zahradě za hospodou, ale nevěnoval jsem tomu pozornost, neboť se opravdu mylně tradovalo, že letouny se ve vzduchu srazily a trosky se rozletěly po okolí, tak jsme vlatně po letounech ani moc nepátrali. Za týden budeme s Msf vědět víc.
Mor na všechny hledače, kromě mne
Re: Kyjovice, okr. Opava, Mustang P-51-B
Ahoj Jirko,
nemyslel jsem, že by ty mašiny měly ve vzduchu vybuchnout, ale že se vlivem velikého přetížení při vybírání ze střemhlavého letu rozthrly na vícero částí. S jakouž takouž jistotou to můžem tvrdit o stroji Garlocka viz. jeho výpověd. Zajímavé je, že přesně to samé co Garlock(odtrhnutí kabiny, jež ho zranila, zlomené křídlo,nedobrovolná"katapultáž") popsal i Soltesz(7.7.44-Turá Lúka), jemuž se Mustang rozsypal( na 5-6 kusů) taktéž při vybírání ze střemhlavého letu při překročení red line.Trup byl vzdalen od utrhlého ocasu cca 600m). Všechny kusy ležely na povrchu(je to zdokumentováno i fotograficky), na místě dopadu trupu nalezeny menší fragmenty. Otázka je, jak to bylo s mašinou Schmida.Předpokládá se, že upadl do bezvědomí kvůli poruše na rozvodech kyslíku. Pravděpodobně se však musel v nižší hladině letu probrat a učinit pokus o vybrání mašiny z piké, přičemž to dopadlo stejně nebo podobně, akorát že nestačil otevřít padák nebo byl troskami -snad kabinou-zraněn a nebyl schopen otevřít padák. Jinak by byl přece uvězněn v troskách letadla.Opustit kabinu stroje při takové rychlosti-přes 500m/h(red line)-t.j.více než 800km/h je prakticky nemožné, jedině že by došlo k dezintegraci mašiny a vymrštění letce vlivem rychlosti ve střemhlavém letu, ale to se mi nezdá, po překročení jisté rychlosti již k dalšímu nárustu nedochází.
Co se týče nálezu munice API na místě- kulka neprošla hlavní, nebyly na ní stopy po vývrtu. Navíc si nejsem úplně jistý, zda tento druh munice rusáci používali a navíc označovali stejně jako amíci, zkusím zjistit.
nemyslel jsem, že by ty mašiny měly ve vzduchu vybuchnout, ale že se vlivem velikého přetížení při vybírání ze střemhlavého letu rozthrly na vícero částí. S jakouž takouž jistotou to můžem tvrdit o stroji Garlocka viz. jeho výpověd. Zajímavé je, že přesně to samé co Garlock(odtrhnutí kabiny, jež ho zranila, zlomené křídlo,nedobrovolná"katapultáž") popsal i Soltesz(7.7.44-Turá Lúka), jemuž se Mustang rozsypal( na 5-6 kusů) taktéž při vybírání ze střemhlavého letu při překročení red line.Trup byl vzdalen od utrhlého ocasu cca 600m). Všechny kusy ležely na povrchu(je to zdokumentováno i fotograficky), na místě dopadu trupu nalezeny menší fragmenty. Otázka je, jak to bylo s mašinou Schmida.Předpokládá se, že upadl do bezvědomí kvůli poruše na rozvodech kyslíku. Pravděpodobně se však musel v nižší hladině letu probrat a učinit pokus o vybrání mašiny z piké, přičemž to dopadlo stejně nebo podobně, akorát že nestačil otevřít padák nebo byl troskami -snad kabinou-zraněn a nebyl schopen otevřít padák. Jinak by byl přece uvězněn v troskách letadla.Opustit kabinu stroje při takové rychlosti-přes 500m/h(red line)-t.j.více než 800km/h je prakticky nemožné, jedině že by došlo k dezintegraci mašiny a vymrštění letce vlivem rychlosti ve střemhlavém letu, ale to se mi nezdá, po překročení jisté rychlosti již k dalšímu nárustu nedochází.
Co se týče nálezu munice API na místě- kulka neprošla hlavní, nebyly na ní stopy po vývrtu. Navíc si nejsem úplně jistý, zda tento druh munice rusáci používali a navíc označovali stejně jako amíci, zkusím zjistit.