Chyba na pamětní medaili České mincovny

Numismatic
Odpovědět
Uživatelský avatar
Lonmore
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 4
Registrován: pon 25. srp 2014 14:10:21

Chyba na pamětní medaili České mincovny

Příspěvek od Lonmore »

Ahojte, jsem tu nováček a rád bych znal názor někoho zkušenějšího. Čistě ze sentimentu jsem u dealera koupil pamětní medaili od České mincovny. Ta normálně razí i pro ČNB. Pořád se mi něco nezdálo, ale až doma mi to došlo. Maj tam blbě nápis. Jde o stříbrnou medaili SUMMIT OBAMA MEDVEDĚV, vydanou v roce 2010. Vyražený název dohody je následující; New START - STRATEGIC ARMS REDUCTIONS TREATY. Avšak skutečný název této dohody, dle zkratky STAR, jak ji i najdete ve všech zdrojích, je STRATEGIC ARMS REDUCTION TREATY, tedy REDUCTION, nikoliv REDUCTIONS. Pokud by byla jakákoliv chyba jen na pár kouscích, byla by to veliká výhoda. Ale protože v tomto případě šlo o chybný návrh/provedení jako celek, spíše se obávám, že budeme vypadat hloupě, až se nějaký kousek objeví na zahraničních portálech. Myslím, že hlavně v Rusku a USA by byli z takové patálie nadšení. Pro ČR ale negativní popularita. Napsal jsem do Mincovny, ale zatím dělaj mrtvýho brouka. Myslíte, že tohle faux pais deklasuje celou sérii, anebo spíš by na ceně mohla získat? Na jednu stranu jsem rád, že jsem na to přišel. Na druhou mě štve, že zas vypadáme jak blbci.
Uživatelský avatar
Koiko
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 13895
Registrován: pát 08. říj 2010 11:59:01
Bydliště: Teplitz stadt

Re: Chyba na pamětní medaili České mincovny

Příspěvek od Koiko »

Ahoj, zajímavý postřeh. Napiš, až mincovna odpoví. Můj názor je - jsme v Čechách a tudíž ať jdou s angličtinou do pekel. Být Rus, urazilo by mne to, že to není v azbuce. :snooty:
Koiko 小池富夫 znovunarozen 21.12.2019
XP Deus 22 cm HF RCWS4 CZ
XP MI-6
Uživatelský avatar
Lonmore
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 4
Registrován: pon 25. srp 2014 14:10:21

Re: Chyba na pamětní medaili České mincovny

Příspěvek od Lonmore »