SIEBEL SI 204 - ZBYSLAVEC

Fly archeology
Uživatelský avatar
mezek
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 25
Registrován: úte 12. bře 2013 8:36:51

Re: SIEBEL SI 204 - ZBYSLAVEC

Příspěvek od mezek »

ŽE I KDYŽ TOTO MÍSTO NAVŠTÍVILO VÍCE HLEDAČŮ NIKDO NA NĚ NENARAZIL. :dance:
A TO I TAKOVÝ ODBORNÍCI , KTEŘÍ PROVOZUJÍ SVOJE INTERNETOVÉ STRÁNKY :lol: :lol:

No jo, odborníci ze zámku,ale nezáleží na tom, kdo se směje první, ale kdo se směje poslední :-)
Uživatelský avatar
torkemado
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 44
Registrován: sob 04. úno 2012 21:48:51

Re: SIEBEL SI 204 - ZBYSLAVEC

Příspěvek od torkemado »

mezek píše:ŽE I KDYŽ TOTO MÍSTO NAVŠTÍVILO VÍCE HLEDAČŮ NIKDO NA NĚ NENARAZIL. :dance:
A TO I TAKOVÝ ODBORNÍCI , KTEŘÍ PROVOZUJÍ SVOJE INTERNETOVÉ STRÁNKY :lol: :lol:

No jo, odborníci ze zámku,ale nezáleží na tom, kdo se směje první, ale kdo se směje poslední :-)
Inu na všetko máme hen te oné odborníci že.
Myslím , že po Vyvážilovcach toho v jámě taky ostáva dosť http://www.leteckabadatelna.cz/havarie- ... etail/328/
Možná proto hen ta oná averzia
Uživatelský avatar
roman123
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 325
Registrován: ned 12. srp 2012 23:11:30

Re: SIEBEL SI 204 - ZBYSLAVEC

Příspěvek od roman123 »

radku,asi podla diskutujuceho nevies co je to me-109./aj ked to je tvoja srdcovka/. v tom muzeu su odbornici jak hrom,lebo me-109 boli len db 606.....v dnesnej dobe internetu sa len strapnili a ukazali,mame exponaty,ale nevieme ake .....fakt machri..
Naposledy upravil(a) roman123 dne pon 06. lis 2017 20:55:15, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
S.V.
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 29
Registrován: stř 18. led 2012 10:32:01

Re: SIEBEL SI 204 - ZBYSLAVEC

Příspěvek od S.V. »

roman123 píše:radku,asi podala diskutujuceho nevies co je to me-109./aj ked to je tvoja srdcovka/. v tom muzeu su odbornici jak hrom,lebo me-109 boli len db 606.....v dnesnej dobe internetu sa len strapnili a ukazali,mame exponaty,ale nevieme ake .....fakt machri..


To roman123 : Pane ,na Váš první příspěvek jsem chtěl napsat ,že u Vás na Slovensku takové špeky
nenajdete, ale nechal jsem to být . Teď, ale vidím, že to pořád nemůžete skousnout tak jen vysvětlím ,že stránky Červeného Hrádku nedělám já, ale někdo z kanceláře a ne specialista na letadla jako Vy a tak udělal chybu . Ale až vy na Slovensku jste ji odhalil . Asi musíte pokukovat na nálezy k nám ,když na Slovensku máte kopání zakázáno co ? Pokud máte Vy někde nějakou výstavu nebo muzeum můžete mi zde dát na ně odkaz rád se poučím!
Uživatelský avatar
S.V.
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 29
Registrován: stř 18. led 2012 10:32:01

Re: SIEBEL SI 204 - ZBYSLAVEC

Příspěvek od S.V. »

torkemado píše:
mezek píše:ŽE I KDYŽ TOTO MÍSTO NAVŠTÍVILO VÍCE HLEDAČŮ NIKDO NA NĚ NENARAZIL. :dance:
A TO I TAKOVÝ ODBORNÍCI , KTEŘÍ PROVOZUJÍ SVOJE INTERNETOVÉ STRÁNKY :lol: :lol:

No jo, odborníci ze zámku,ale nezáleží na tom, kdo se směje první, ale kdo se směje poslední :-)
Inu na všetko máme hen te oné odborníci že.
Myslím , že po Vyvážilovcach toho v jámě taky ostáva dosť http://www.leteckabadatelna.cz/havarie- ... etail/328/
Možná proto hen ta oná averzia

To torkemado : I vám kolego odpovím ,P-38 u Vinar bylo první letadlo které jsme vyzdvihovali pomocí bagru v roce 1991 ,kolik Vám bylo ? Neměli jsme žádné zkušenosti ani poradce ,udělalo se spousta chyb ,ale co jsme našli nám stačilo . Za další jáma byla hluboká skoro 9 metrů ,terén byl jílovitý a stěny se trhaly a hrozilo zavalení . Chtěl bych tě vidět ty hrdino jestli by ses nechal spustit na lžíci bagru dolu a krumpáčem okopávat torzo motoru .Pavel Krejčí se tím GSPem nemohl dostat až na dno po nás a aspoň si tam taky něco našel ,když po tom tak toužil mít něco z Lightinga . Asi jsem celé toto vlákno začal trochu neobratně ale vidím že si zde píše jen několik jedinců mezi sebou pod přezdívkami a zvrhává se to v napadání a hledání našich chyb . Kdyby to správce stránek celé odstranil bylo by to lepší . Omlouvám se všem neomylným badatelům a už sem psát nebudu .Můžete se zde dál rosplívat nad těmi úlomky co se tady prezentují.
Uživatelský avatar
torkemado
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 44
Registrován: sob 04. úno 2012 21:48:51

Re: SIEBEL SI 204 - ZBYSLAVEC

Příspěvek od torkemado »

Hele Vyvážile , pokud si dobře pamatuju jseš ročník 65 , takže jsi o dva roky starší než já pokud si tedy chceš poměřovat péro .Stejně pochybuji,že ty příspěvky píšeš Ty . Znám tě trochu jinak než se zde prezentuješ od prvního příspěvku .A pokud si myslíš,že jedině váš spolek je nejlepší,mě to nedělá problém já vím své . Co se týká těch příspěvků tady jak píšeš "Můžete se zde dál rosplívat nad těmi úlomky co se tady prezentují" Víš o lidech zde absolutní prd Většina zde přispívajících již přispěla k objasnění či lokalizaci nejedné havárie . Proč by měl dle tebe správce něco odstraňovat ?
Uživatelský avatar
roman123
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 325
Registrován: ned 12. srp 2012 23:11:30

Re: SIEBEL SI 204 - ZBYSLAVEC

Příspěvek od roman123 »

s.v. - mne je jedno,ze v nejakom regionalnom akoze muzeu pisu o exponatoch hovadiny,ich vizitka,ale dost ma serie,ked sa niekto navaza do ludi co nieco dokazali a urobili.ked nevies ,kto je mezek,tak sa nestrapnuj.
to ,ze nevies ,kde su u nas muzea je tvoja vizitka.a len ti upresnim,su a vystavuju sa tam kopane veci......a mozes si ich ist pozriet napriklad do dopravneho muzea v bratislava,teda ak vies ,kde bratislava je....
a to ze "u nas je zakazene kopat" uz vobec nekomentujem,to chce si dat klapky z oci dole a citat,citat,citat.....
ono sa mi skor vidi,ze chces kecat do niecoho,comu prd rozumies,ale takych su mraky.....
Uživatelský avatar
jan vladar
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 22
Registrován: sob 05. lis 2011 21:47:08

Re: SIEBEL SI 204 - ZBYSLAVEC

Příspěvek od jan vladar »

přátelé, pro případné zájemce také trochu z historie:

...o dva měsíce později zaznamenali četníci z Ronova nad Doubravou velmi tragickou leteckou havárii. Podle podrobného, jednostránkového hlášení velitele stanice vrchního strážmistra Maška se v husté mlze dne 4.února 1944 v 14.25 hodin zřítilo německé letadlo do pole severně od obce Zbyslavec. Celá sedmičlenná posádka na místě zahynula. Na zcela zničeném dvoumotorovém letadle četníci našli označení “BPFB, 42“. Hlídku na místě havárie zajistili společně tři četníci z Ronova, Podhořan a Čáslavi. Z Čáslavi dorazil také jeden příslušník německého četnictva. Zřejmě telefonicky byla zpráva podána dalším úřadům, proto později dorazil ještě důstojník z letiště v Pardubicích, Okresní velitel četnictva z Čáslavi, Okresní hejtman a Říšský správce z Čáslavi, Gestapo a Kripo z Kolína.
Také tuto smutnou událost zaznamenal lipovecký kronikář: „Druhá (havárie, pozn.) se stala o šest neděl později u Zbyslavce na “Handlířově louce“, na též kde později byly shozeny zbraně pro partyzány. Posádka byla 6ti člená a z té nebyl živ žádný. Letadlo bylo zabořeno vrtulí as 1 1/2 m v zemi. Byl jsem se tam podívat s manželkou. Pilot byl v kabině zaražený v zemi a posádka položena na cestě a přikryta plachtou. Cestou zpět potkali jsme Ivana, to byl z těch dvou zajatců, jejich zemljánka byla si 500 m níže od té louky. Šel se tam též podívat. Říkám „Jsou tam Němci!“, ukazuje na čelo, že tam nemá napsáno, že je Rus. Navštívili jsme zemljánku, Sergej byl doma neb byl nemocen. Na stolku měli donešené nějaké jídlo a vedle stála baňka.
Také Zdeněk Brom z Lipovce vzpomínal: „...u toho jsem hned v ten den nebyl, ale my měli babičku v Sušici za Míčovem a tam jsme chodili v neděli k babičce, no tak jsme chodili kolem toho. To spadlo na Handlířově louce, hospodáře ze Zbyslavce, a zaprsklo se celý do země, to prásklo a zarylo se do země. To bylo určitě dva metry v zemi. Tam jich bylo šest a všichni byli mrtví. A tam to bylo dlouho nechaný, to bylo rozbytý, všechno rozsekaný, vlastně to bylo všechno v zemi, předek byl v zemi zapíchnutý, vedle křídla rozbitý.
Situační hlášení za únor 1944, které na Okresním velitelství četnictva v Čáslavi z došlých zpráv sestavil dne 1.března poručík Smolík, však udává, že v obvodu četnické stanice Ronov n./D. dne 5.února nouzově přistála dvě letadla. Německy psaný text obsahuje několik gramatických chyb a nedává moc smysl. Uvádí, že obě letadla byla zničená, posádka nebyla zraněna, ale zároveň, že v jednom z letadel zahynulo 7 vojáků včetně jednoho důstojníka. Současně mělo dojít ještě k zřícení tří letadel u Lučic (zde se skutečně srazily a zřítily dva střemhlavé bombardéry Ju 87 Stuka, ale až dne 23.února 1944). Zmatený zápis patrně způsobila špatná znalost němčiny i stoupající válečný chaos.
Události objasňuje až další Souhrnné hlášení stanice Ronov n./D. z 14.2.1944 předané vrchním strážmistrem Maškem všem okresním úřadům. Vedle tragické havárie u Zbyslavce dne 4.února totiž hned následující den 5.února 1944 do lesa severně od Třemošnice nouzově přistálo další německé letadlo. Pětičlenná posádka vyvázla bez zranění. Jak se vrchní strážmistr mohl jen domnívat, příčinou byla opět hustá mlha, sníh a námraza. Četnická stanice zajistila hlídku u obou zničených letadel až do 13.února 1944.
Vedle lokálních zpráv se k oběma případům, vzhledem k válečnému chaosu překvapivě, zachovaly také dokumenty německého letectva. První Verlustmeldung udává dne 4.2.1944 havárii stroje Siebel Si 204 výrobní číslo 321268 u Čáslavi “bei Caslau“, poškození dosáhlo 80%. Stroj náležel k letecké škole FFS B 32 z Brna. Zahynuli tři piloti Uffz. Heinrich Schlider, Uffz. Karl Tegtmeyer a Oblt. Otto Engbert s nezvykle vysokou, důstojnickou hodností. Dále pilotní žáci Uffz. Georg Stütz (*Strassdobl) a Gefr. Ottmar Albin Heymann (*25.05.1922, Bernsbach), radista Gefr. Josef Kloos (*08.09.1924) a palubní mechanik Uffz. Emil Schürle (*22.08.1920, Lauda). V evidenci válečných hrobů se podařilo identifikovat jen Josefa Kloose, který je pohřben na Válečném hřbitově "Auf der Unterheide" v Limburg an der Lahn (hrob č. A44), a Ottmara A. Heymanna pohřbeného na Válečném hřbitově v Bernsbach. Rovněž Emil Schürle, zřejmě na žádost rodiny, měl být převezen k pohřbu do bádenského Walldürnu. Dnes jeho hrob není evidován, pouze na zdejším hřbitově na pomníku padlých je mezi nezvěstnými z 2.sv.války uveden Wilhelm Schürle. Zřejmě jde o mylnou záměnu jména.
Letecká škola FFS B 32 vznikla během další reorganizace výcviku Luftwaffe v říjnu 1943 z původní Blindflugschule a byla určena pro výcvik pilotů vícemotorových letadel v nočních letech. Škola od května 1942 využívala letiště v Brně. Někdy koncem roku 1943 začaly k FFS B 32 přicházet nové, dvoumotorové stroje Siebel Si 204D-1, některé vybavené radarem FuG 217 Neptun pro výcvik nočních stíhačů. Jejich výroba probíhala výhradně v pražském Aeru Vysočany a ČKD Karlín. Vzniklo zde přes tisíc kusů a s jistotou zde byl mezi prvními realizován také blok výrobních čísel 321xxx včetně stroje s kmenovým označením BP+FB, které po přehození dvou písmen lze snadno odhalit v četnické zprávě. Zaznamenané číslo “47“ mohlo být individuálním označením stroje v rámci jednotky, to není obvyklé, ale někdy se objevuje namalované bílou barvou na obou stranách dvojité směrovky.

celý článek najdete:
http://www.tremosnice.cz/modules/file_s ... 2760c4|517
http://www.tremosnice.cz/modules/file_s ... 74741b|503
Uživatelský avatar
mezek
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 25
Registrován: úte 12. bře 2013 8:36:51

Re: SIEBEL SI 204 - ZBYSLAVEC

Příspěvek od mezek »

Jmenuji se Radek Fuchs a jsem z Brna. Nálezy pěkné, ale prezentovat je tak, že se vysmívám ostatním ? Potom se nedivte, že si lidi myslí, že je Vám 15 let.
Uživatelský avatar
msf
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 1454
Registrován: pon 17. kvě 2010 19:45:46

Re: SIEBEL SI 204 - ZBYSLAVEC

Příspěvek od msf »

Radku, kašli na ně:), těch internetových hrdinů jsou plné facebuky:)
Odpovědět

Zpět na „Letecká archeologie“